המותגים שלנו:

בידול עסקי – למה זה חשוב ואיך לעשות את זה נכון

בכל תחום עסקי יש כמה עסקים שעוסקים ברובד זהה והם מתחרים זה בזה. הלקוח הפוטנציאלי בודק את ההיצע של כל אחד מהעסקים ועל פי נקודות מסוימות הוא מחליט אם לרכוש באתר זה או אחר. על מנת שהלקוח יבחר דווקא באתר שלכם, עליכם ליצור בידול עסקי בין העסק שלכם לשאר בשוק.

החלטות של הלקוחות

הסיבות שמובילות את הלקוח לבחור במוצר זה או אחר הן אלו שמבדלות מוצר זה מבחינת האיכות שלו, שירות הלקוחות שלו, הנראות וסיבות רבות נוספות. לכן המסקנה היא שכאשר מבצעים בידול עסקי, הדבר מוביל לכך שיש מכירות רבות יותר וכך החברה מגדילה את ההכנסות שלה.

בחירה של אסטרטגיה שיווקית

כדי להגיע לדרגה זו של בידול ולגרום לקהל לרצות את המוצר הספציפי יש לנתב דרכי פעולה אשר יובילו לכך שתהיה דרישה ממוקדת לפריט זה עקב סיבות שונות. לכן בשלב ראשון יש לדאוג לכך שיהיה זה מוצר בטיב מעולה כדי שהלקוחות ייהנו מהשימוש בו כמו לדוגמה מכשיר חשמלי לשימוש במטבח שמקל מאד על עבודתם של הבשלנים.

לאחר מכן יש לפעול צעד אחר צעד על פי אסטרטגיה שיווקית שכוללת הזרמת מידע על המוצר באמצעות מאמרים ומידע באתר האינטרנט המקצועי. בנוסף לכך מנהלים קמפיין פרסומי באמצעות רשתות חברתיות שהן אלו שנותנות את הטון. כל פרסום שמתבצע ברשתות המובילות כמו אינסטגרם, פייסבוק, טיק טוק ואחרות יוצר תהודה רבה. אנשי השיווק הדיגיטלי מוסיפים דף נחיתה, תמונות וסרטונים ומייעדים זאת לרבדים ספציפיים של הציבור על פי פילוח קהל אשר צריכת מוצר זה מותאמת אליו. כמו נשים לאחר לידה, לקוחות שצורכים מזון מסוים כמו טבעונים וכו'.

קהל היעד לכל מוצר

יועץ אסטרטגיה מכתיב את הדרך של הבידול כאשר הוא מעלה את קרנו של המוצר על ידי דגשים מסוימים שהוא נותן בפרסום. הקופירייטר מחפש מילים ספציפיות שיגדירו את הייחוד שלו, את מה שיוצא דופן בו, הדבר סוחף את הלקוח וכך הדרך מהפרסום לזמן שבו הלקוח מבצע את העסקה היא לעיתים קצרה מאד.

הלקוחות מחפשים מוצרים איכותיים בעלי מיתוג עסקי שלחברה היצרנית שלהם יש מוניטין גבוה ותדמית חיובית. כשהנתונים האלו קיימים יש סיכוי רב שהלקוחות יאמינו במוצר ולכן הם ישתכנעו שכדאי להם לבצע את הקנייה. הדרכים הוויזואליות שבהם משתמשים עבור הבידול היא חשובה ביותר כיוון שאין טוב ממראה עיניים, כדי להבין את היתרונות של כל מוצר וכך הלקוח מקבל החלטות הן אם מדובר בפריט בעל ערך כספי נמוך או גבוה.

הדרכות לאנשי המכירות

כדי להגיע ליעדים העסקיים, אנשי השיווק והמכירות צריכים להבין לעומק מהי אסטרטגיה שיווקית? לכן היועץ האסטרטגי המיומן מעביר השתלמויות מסקרנות לכל הצוותים כדי שיפנימו את דרך ההתנהלות החדשה שכולם מקווים שהיא תוביל לתוצאות מעולות ואת מה שעומד מאחורי קביעת הדרך החדשה.

עוד
מאמרים

דילוג לתוכן