מיתוג עסקי הוא הבסיס לניהול העסקי ולאסטרטגיה השיווקית של כל חברה הן קטנה והן גדולה, כיוון שהמיתוג הוא זה שמקדם את המסרים שהחברה מעוניינת להעביר ללקוחותיה.
דרך הפעולה של המיתוג העסקי
בעלי עסקים רבים הבינו שכדי לקדם את העסק שלהם הן זקוקים לאופציה של מיתוג עסקי שיבוצע על ידי מומחים בתחום זה וזאת לאור החשיבות הרבה שלו. מומחי אסטרטגיה שיווקית מאפיינים את הפעילות של כל עסק, מבינים את המטרות שלו, את מהות הפעילות, היעדים השונים והמסרים שמעוניין עסק זה להעביר ללקוחותיו.
מיתוג לעסק
מיתוג לעסק הוא ריכוז הפעולות שיש לבצע כדי להבליט את פעילותו של העסק מול המתחרים שלו, לבדל אותו, להציג את היתרונות שלו וכל זאת כדי שהמוצרים של יצרן או יבואן זה יימכרו. המטרה היא ליצור שפה חזותית שכוללת לוגו שיופיע בכל מקום, בצבעים שמתאימים לפעילות העסקית הספציפית ובפונטים הנכונים ביותר. הרצון היא שהלקוחות יפתחו זיכרון צילומי ללוגו זה שייראה בכל מקום וכך יכירו טוב יותר את המותג.
בחירה של אסטרטגיה שיווקית
אנשי המקצוע המובילים, מציעים חבילת מיתוג לעסק אשר מעניקה את כל המעטפת לכל עסק. זה מתחיל בחקר שוק, בהכרה של המתחרים, ביצירת דרכים שיווקיות חדשות המתאימות למותג. המיתוג הוא כלי עוצמתי שבאמצעותו אפשר להטמיע את המותג בקרב הציבור באמצעות השפה החזותית החדשה שנקבעה.
היועצים האסטרטגיים רואים את כל מה שקורה בעסק באופן רוחבי ולטווח הרחוק ולכן הם לא מקבלים החלטות נקודתיות אלא פעולות חוצות ארגון כיוון שהאסטרטגיה השיווקית נוגעת בגורמים רבים שכל אחד מהם אמור לבצע פעולות מסוימות, ויחד הם בונים את הפאזל שיקדם הליכים של שיווק ומכירה בחברה.
מיתוג עסקים בכל גודל
כל עסק זקוק לפעולות מיתוג שכוללות עיצוב יצרתי של הלוגו שלו, עיצוב של אתר האינטרנט, הפקה של דפי נחיתה, כרטיסי ביקור דיגיטליים, חתימות בדואר האלקטרוני, שימוש במיתוג בעת הכנת מצגות ועוד. כל הפריטים הללו יציגו שפה אחידה והם יקלעו באופן מדויק לחוויית הלקוח שהחברה רוצה להעביר לכל אחד מלקוחותיה.
יש אנשי עסקים שחושבים שהאופציה של מיתוג עסקים קטנים היא מיותרת אך חשיבה זו היא שגויה. כדי להשיג בידול מהמתחרים יש חשיבות עצומה לקביעת הקונספט והשפה העיצובית ובדרך זו להעניק ללקוחות את הביטחון שהם נמצאים בידיים טובות, ויוכלו לקבל מעסק זה את המעטפת הנחוצה להם בהתאם לתחום העיסוק.
יתרונות של מיתוג עסקי
כאשר הלקוחות הם שבעי רצון מהמותג, הם יזכרו את שמו וגם את הנראות של הלוגו שלו, נסללת הדרך לפעילות שיווקית ענפה שתוביל את החברה להגברת המכירות שלה ובדרך זו להגדלת ההכנסות ובניהול נכון גם להגדלת הרווחיות. זו הסיבה שמיתוג עסקי הוא נושא אקוטי.