המותגים שלנו:

ניהול סושיאל מדיה – איך זה שונה בין עיריות לבין עסקים

ניהול סושיאל מדיה הוא אחד התפקידים החשובים ביותר בכל משרד פרסום וזאת לאור ההשפעה המטאורית של כל אחת מהרשתות החברתיות על הציבור. אופן ניהול המדיה החברתית אינה זהה בין הרובד העסקי לרובד המוניציפלי והמטרות של כל אחד מהם הוא שונה.

הרשתות החברתיות

ניהול סושיאל כולל תפעול כל הפעולות הנדרשות בכל יום ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, טיק טוק, אינסטגרם,  טוויטר,יוטיוב, לינקדאין ועוד. האחראי על מדיה זו מיישם הלכה למעשה את האסטרטגיה השיווקית שהותאמה לקמפיין הפרסומי או לגוף שאותו מפרסמים. הפרסום ברוב הרשתות הללו מתאים מאד לגופים עסקיים. לעומת זאת בטוויטר נהוג לפרסם ציוצים חשובים על מקרים שקרו ברשות המקומית, או על קו חשיבה של מועמד זה או אחר ולכן ערוץ זה מתאים מאד לעיריות.

הפעילות בערוצי המדיה

מנהל סושיאל מלווה כל לקוח חדש מתחילת הדרך ויחד הם מבצעים סיעור מוחות וחשיבה מעמיקה כדי למצוא את דרך ההתנהלות שתהיה הנכונה ביותר ותוביל לתוצאות. אם מדובר בלקוח עסקי זה כולל הקמה של פרופילים ושל דפים עסקיים, על פי הרצון לשווק שירות ייחודי או מוצרים שהחברה משווקת.

ניהול סושיאל מדיה כולל את התחזוקה היום יומית, המיתוג ברשת החברתית, התפעול השוטף והעלאת הפוסטים כדי לקדם את המכירות בחברה. אך כאשר מדובר בעיריות המסרים הם כלליים בנושאים שונים הקשורים לפעילויות של המחלקות השונות בעיריות, מה בוצע ומהן התוכניות לטווחים השונים.

מחלקת הסושיאל מקפידה לדווח על מה שקורה במערכים בעיר כיוון שהנושאים הללו מעניינים את הציבור. כאשר מדובר בשנת בחירות העשייה הזו מקדמת את ראש העיר או מועמד אחר שמפרסם מידע על הנעשה בעיר ולכן הפרסומים הללו מקדמים את המפרסם.

כיוונים שיווקיים

בסיס החשיבה לטווח הקצר ולטווח הארוך הוא אסטרטגיה שיווקית. אין זה פשוט להגיע למסקנה מה תהיה האסטרטגיה הנכונה לכל מוצר, לכל שירות או לכל מועמד לבחירות. כשמדובר בפן העסקי האסטרטגיה היא לספר על טיבו של המוצר, היתרונות שלו על פני המתחרים, המחיר, מהירות האספקה ועוד.

ואילו כאשר מדבר מדובר על עיריות, מפארים את העשייה. מפרסמים מידע, תמונות וסרטונים על פעולות שבוצעו כמו הקמת גני שעשועים חדשים לרווחתם של הילדים הקטנים, סלילת כביש שיקל על עומסי התנועה, פעילויות ספורטיביות, אירוע תרבות וכו'. העיקרון הוא כל הזמן להזרים מידע וכך כל תושב יודע מה קורה בעיר שלו.

ייעוץ מקצועי בנושא אופן ניהול הסושיאל

כאשר מעוניינים לבצע קמפיין מקצועי שיהיה אפקטיבי הן בתחום העסקי והן בתחום המוניציפלי ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של יועץ אסטרטגי. זאת כיוון שההוא רואה את כל התמונה מהיבטים רבים, רואה בקו החשיבה שלו מה יקרה בטווח הקרוב וגם בטווח הרחוק, כולל השלכות של צעדים מהותיים אשר יבוצעו בשטח.

עוד
מאמרים

דילוג לתוכן