המותגים שלנו:

המדריך לאסטרטגיה שיווקית בדיגיטל

המהפך של השיווק הדיגיטלי כולל שינוי אסטרטגי משמעותי מול השיטות שהיו נהוגות בעבר. לאור הכניסה המאסיבית של האינטרנט לחיינו, חלק גדול מהן כבר הרבה פחות רלוונטיות ולעומת זאת משתמשים אנשי השיווק יוצרים אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל שמתאימה ליתרונות של המדיה החדשה.

בחירה בשיטת חדירה לשוק

הגדלת נתח המכירות אינו עניין של מה בכך והשיטה של אסטרטגיה שיווקית משתנה על פי סוג העסק כמו לדוגמה בין מוצרי מזון למוצרי חשמל למטבח, לריהוט וכו'. רק אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון רב שנים הם בעלי חשיבה יצירתית ולכן מציעים כמה וכמה דרכים כדי לכבוש את השוק.

יועץ אסטרטגיה

אחת הדרכים הראשונות כדי לקבל החלטות לגבי אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל, היא לבדוק את פלח השוק שכולל את קהל היעד וזאת כדי לפנות רק אליו. חבל לבזבז אנרגיה ופרסום על קהלים שאין סיכוי שיש להם צורך במוצר זה. כמו לדוגמה כאשר משווקים אוכל לכלבים פונים רק לקהלים הללו שהם פעילים בקבוצות ברשתות החברתיות של בעלי חיות מחמד. זהו פלח השוק בעל הפרופיל הדיגיטלי שהוא הנכון ביותר ולכן יחס ההמרה לכל פרסום יהיה משמעותי ביותר.

פעילות ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות יוצרות אפקטיביות רבה בפעילות העסקית ולכן אחת הדרכים המרכזיות של מיתוג עסקי היא באמצעות פרסום של תמונות מרהיבות וסרטונים סוחפים כמו בטיק טוק. בדרך זו יוצרים מעורבות גדולה מאד של הקהל והם מגיבים, יוצרים לייקים ומשתפים. בדרך זו התהודה של שיווק המוצרים גדלה באופן מהותי ומגיעה לקהלים רבים שהפריטים הללו מעניינים אותם.

כאשר מבצעים פילוח קהל שהוא נכון התוצאות לא מאחרות לבוא, הלקוחות הפוטנציאליים נכנסים לאתר האינטרנט, נחשפים להיצע של המוצרים המוצעים למכירה ורבים מהם מבצעים הזמנה בפועל.

שימוש באסטרטגיה שיווקית

בקורסים של שיווק דיגיטלי ובהדרכות במקומות העבודה מקבלים הבנה של רוחבית של מהי אסטרטגיה שיווקית? וכיצד משתמשים בה בפועל בחיי היום יום. היועץ המומחה מעניק כמה דוגמאות של קמפיינים פרסומיים מוצלחים וגם מוצלחים פחות, כדי להבין באיזו שיטה עבדו כדי לראות את ההבדלים ביניהם.

אחת האופציות הייחודיות היא שיטת B2B שהיא שיווק ישיר של סחורות ללקוח הקצה. שיווק ישיר באמצעות קידום ממומן לדוגמה הוא מוצלח מאד כיוון שהדרך מהרגע שבו הלקוח מחפש מוצר בתחום מסוים ועד הרגע שבו הוא רואה את המוצרים באתר המקודם הוא קצר מאד.

לכן בהתאם לאפקטיביות של קידום זה מחליט היועץ האסטרטגי מהם הצעדים הנוספים שיש לבצע. לעיתים יש להגביר את המודעות, לפנות לקהלים נוספים או לבצע גם פעולות של רימרקטינג. המטרה היא להזכיר ללקוחות הפוטנציאליים שהם ביקרו באתר ראו מוצרים מסוימים או העבירו אותם לסל הקניות, אך לא סגרו את ההזמנה בפועל. הלקוח שרואה את ההודעות כשהוא משוטט ברשת מחליט אם לחזור לאתר ולבצע את הרכישה.

עוד
מאמרים

דילוג לתוכן