המותגים שלנו:

מהי אסטרטגייה שיווקית?

המטרה של כל עסק היא להגדיל את נתח המכירות שלו וכך בניהול נכון להגיע גם לרווחים נאים. לכן עליהם ליצור אסטרטגיה שיווקית. לכן נשאלת השאלה – מהי אסטרטגייה שיווקית?

יישום של אסטרטגיה שיווקית

כדי לממש זאת הלכה למעשה בוחרים מנהלי החברה שעוסקים במכירות ובשיווק, את אסטרטגית השיווק שהיא המתאימה היותר לתחום העיסוק של החברה ובהתאם לכך פועלים טקטית בכמה דרכים כדי לכבוש את כל הפסגות.

כיוון שקיימות שיטות שיווק רבות, כל חברה על מנהליה ויועציה בוחנים כמה וכמה אספקטים כדי לבחור בדרך הנכונה שאכן תוביל להגדלת ההכנסות. אם הם בוחרים באופציה הנכונה של אסטרטגיה שיווקית קיימת סבירות גבוהה שהם יצליחו לממש את החזון שלהם.

היערכות בחברה לניהול השיווק

כיוון שמדובר בנושא אקוטי, חברות רבות מגייסות יועץ אסטרטגי והוא מסביר לכל מנהלי המכירות ולצוות הניהולי מהי אסטרטגייה שיווקית . המטרה היא למצוא את קהל היעד שהמוצרים שהחברה מייצרת או משווקת נחוצים להם כמו לדוגמה בני הגיל השלישי. כשיודעים באופן מדויק מהו פלח השוק, אפשר לנתב את השיווק לרבדים הללו וכך ליצור תהודה רבה. בני הגיל השלישי שיקבלו מסרים שונים על מוצר זה או אחר ירכשו אותו כיוון שהוא יקל עליהם בהליכה, בנסיעה, בניידות בתוך הבית וכו'. אם החברה תיצור שיווק של מוצר זה לכלל האוכלוסייה, חלק גדול מהפרסום לא יזכה להתייחסות כלל כיוון שזה לא מתאים על פי פילוח קהל.

מחקרי שוק

כדי להגיע לשיטת השיווק המתאימה ביותר, יועץ אסטרטגיה, מבצע מחקרי שוק כדי לזהות את צרכי השוק לסוג מסוים של מוצרים, מי צורך אותו, אילו מותגים מתחרים קיימים בפלח שוק זה, אם יש חוסר של מוצר זה, מהם המחירים ועוד. בהתאם לדוח מקיף זה, אפשר לנתב את תוואי הדרך ולקבל החלטות צעד צעד לביצוע השינויים הנדרשים. לא אחת מדובר בשינויים רוחביים שמצריכים התנהלות ותפיסת עולם חדשה אשר כוללת את כל המחלקות העוסקות בכך. כאשר המומחה לאסטרטגיה מגבש החלטות הוא סוחף אחריו את כל הצוותים והם הופכים ליחידת עילית שמבצעת כל שניתן כדי להצליח במשימה.

פרסום של המוצרים

כדי לפרסם כראוי את המוצרים יש מבצעים פעולות של מיתוג עסק כדי להעלות באופן משמעותי את הנראות של הפריטים השונים. לאחר שכל המערך מוכן, יוצאים לפעולה שהמטרה שלה היא גיוס של לקוחות פוטנציאלים שיהפכו ללקוחות בפועל . לאחר יישום התוכנית הטקטית בפועל, מסיקים את המסקנות. בשיטות הפרסום החדשות כמו קידום ממומן משתמשים בתוכנות שמעניקות מידע עדכני וברור של התוצאות. לכן על פיהן אפשר לקבל החלטה אם להעמיק את הפרסום, לשנות את השיטה, להגדיל תקציב וכו'. אם נוצר מצב שהדרך האסטרטגית שנבחרה אינה מניבה תוצאות, יש לגבש חשיבה חדשה על דרך אחרת שכנראה תתאים יותר לסוג זה שיווק מוצרים, כדי להרחיב את השוק.

עוד
מאמרים

דילוג לתוכן