המותגים שלנו:

פילוח קהל – צעד מהותי לקביעת אסטרטגיה שיווקית

רשת האינטרנט וכל העיסוק בנושא פרסום ושיווק דיגיטלי הובילו לכך שקיימות תוכנות ייחודיות לצורך פילוח קהל. השימוש בהן הוא צעד מהותי לקביעת אסטרטגיה שיווקית. ישנו צורך בפילוח קהל כדי למצות את המיטב מקמפיינים פרסומיים וממיתוג עסקי

פילוח קהל היעד

כדי לבצע קמפיין פרסומי מוצלח ולהגיע לפלחי השוק הרלוונטיים ביותר בכל תחום, יש לבצע תוכנית מקדימה הכוללת מחקר שוק ורק לאחר קבלת התוצאות, לקבוע את אסטרטגיית השיווק המתאימה ביותר.

קווי הבדיקה החשיבה כוללים את בחירת קהל ביעד הרחב ביותר, אם מדובר לדוגמה בגברים בגילי 40-20 , נשים לאחר לידה, בעלי הכנסה גבוהה, חיילות, תיכוניסטים ועוד. לכל קהל יעד יש מאפיינים שיש לנתח אותם, כדי להגיע למסקנה לגבי הצרכים שמתאימים להם כמו כפפה ליד.

מדוע גולשים מסוימים נכנסים לאתר אך לא קונים בו, האם חסר רובד מסוים באתר או יש בעיה באתר שבגללה הם לא קונים. אולי הם קונים אצל המתחרים, מהו הדבר שמשכנע אותם לרכוש אצל המתחרים שלא קיים באתר הרלוונטי?

מהם אמצעי הפרסום של התחרים מול שלי, מה עובד ומה לא עובד ואם יש קהלים נוספים שכדאי לסחוף ולהפוך אותם מגולשים ללקוחות.

אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כדי ליצור אסטרטגיה שיווקית מנצחת מגבשים את ההחלטה לגבי פילוח קהל שהוא האידאלי עבור עסק זה כיוון שהם זקוקים למוצר הספציפי אשר משווק. לכן יש לפעול באמצעות כלים חכמים כמו גוגל אנליטיקס להגיע לתודעה של ציבור זה, לאתגר, לסקרן, לרתק ובסופו של דבר לצבור לקוחות רבים חדשים.

פעילות ברשתות החברתיות ובגוגל

הרשתות החברתיות הן בעלות השפעה מטאורית על כל הגולשים והעוקבים ובמיוחד בפייסבוק, באינסטגרם ובטיק טוק. כדי להעמיק את התודעה ולהגביר את הסיכויים לרכישת מוצרים באתר, בונים אסטרטגיה שיווקית אשר מבוססת על הפניה לאתר המושקע, על איסוף של לידים ופנייה מהירה לכל אחד מהם כדי ליצור תהודה והמשכיות.

פוסטים ברשתות החברתיות הם גורם משפיע ולכן מעלים פוסטים בעלי ערך מוסף מעת לעת בנושאים שונים וגם מתזמנים פוסטים עתידיים כדי להיות כל הזמן בתודעה ובזיכרון של פלח שוק זה. כאשר הקהל הזה רואה שוב ושוב פרסום למוצר או לשירות ספציפי, הדבר מסקרן אותו והוא יבחן נושא זה לעומק. דבר זה יוביל בסופו של דבר להשארת פרטים, או לחלופין לביצוע של רכישה.

תוכנות ייעודיות לפילוח הקהל

באמצעות התוכנות המתקדמות לפילוח הקהל, אפשר לנתח את התנהגותו של כל גולש, כמה זמן הוא שהה באתר, באילו מוצרים הוא התעניין, אם קנה מה היה סכום הקנייה ועוד. בדרך זו אפשר להתחקות אחר הגולשים והם ייחשפו לבאנרים של האתר שבו ביקרו, כשהם גולשים באתרים אחרים כמו באתרי החדשות. האזכור החוזר ישכנע רבים לחזור לאתר או לעגלה שננטשה ולהשלים את הקנייה המותאמת לגילם או לתחומי העניין שלהם.

עוד
מאמרים

דילוג לתוכן